AleRejsy.pl - Najlepsze oferty rejsów wycieczkowych! Działamy od 2009 roku!
511 757 511 511 474 511 511 262 511
pn-pt 9.00-17.00
sob. nieczynne

Rejsowe ABC

REZERWACJA REJSU
Jak zarezerwuję swój rejs?
Wystarczy wybrać interesujący nas termin, statek, region i skontaktować się z naszym Konsultantem telefonicznie lub e-mailowo. Potwierdzimy dostępność i cenę kabin na wybranym rejsie, na tym etapie Konsultant założy wstępną, niezobowiązującą rezerwację dla Państwa (jeżeli będzie to możliwe). Po ustaleniu niezbędnych szczegółów dział rezerwacji AleRejsy.p sporządzi dla Państwa umowę i prześle ją wraz z wymaganymi dokumentami na Państwa e-mail. Podpisaną umowę wraz z potwierdzeniem wpłaty wymaganej dla danego rejsu, prosimy o odesłanie zwrotne – na tej podstawie potwierdzamy kabinę. Wysokość zaliczki uzależniona jest od linii żeglugowej i każdorazowo podawana w trakcie wstępnej rezerwacji. Termin wpłaty pozostałej kwoty zwykle około 45 dni przed terminem wypłynięcia, podany jest w umowie.
CENA REJSU
Cena rejsu zawiera:
Niezależnie od wybranej linii żeglugowej, aktualnych promocji w cenie kabiny zagwarantowane jest min:
  • zakwaterowanie w kabinie wybranej kategorii,
  • pełne wyżywienie - śniadanie, obiad (lunch), kolacja,
  • serwis kabinowy,
  • serwis bagażowy,
  • korzystanie ze wszystkich urządzeń sportowo-rekreacyjnych na pokładzie statku (baseny, jacuzzi, zjeżdżalnie wodne, boiska,
  • udział we wszystkich imprezach rozrywkowych organizowanych na statku (przedstawienia w teatrze, koncerty, dyskoteki, kino,
  • opłaty portowe i podatki

Cena rejsu nie zawiera:
  • opłat serwisowych płatnych na koniec rejsu (tradycyjne napiwki) ustalane z góry przez linię żeglugową i doliczane do rachunku,
  • dojazd do/z portu wypłynięcia (nie dotyczy rejsów z polskim pilotem i zorganizowanym dojazdem),
  • ubezpieczenia turystycznego,
  • opieki polskiego pilota/rezydenta (nie dotyczy rejsów z wykupioną usługą „polski pilot”),
  • wycieczek fakultatywnych,
  • kosztów wymaganych wiz,
  • ew. transferów, hoteli przed i po rejsie
KABINY
Podstawowy podział kabin to wewnętrzne, z oknem, balkon oraz kabiny typu Suite, Apartament, Yacht Club. Wszystkie kategorie kabin zapewniają wysoki komfort podróżowania. Najistotniejsze szczegóły wyposażenia są takie same : zawsze w pełny węzeł sanitarny, TV, radio pokładowe, suszarka, sejf, toaletka. W każdej kategorii mamy możliwość , w miarę dostępności za dodatkową opłatą rozszerzyć serwis dodatkowy, wybrać kabinę większych rozmiarów lub obejmującą usługi dedykowanego concierge czy np. z dostępem do SPA w cenie . Wybrany standard kabiny związany jest z określonymi udogodnieniami na statku. Każda linia ma dwój własny, indywidualny podział kabin – nasi Konsultanci pomogą Państwu wybrać kabinę najbardziej dopasowaną do Państwa potrzeb i oczekiwań.

APARTAMENTY
Rezerwacja kabin z grupy apartamentów pozwala Klientom na wybór szerokich usług i serwisu dodatkowego. Wybór takiego rodzaju kabiny jest związany z pierwszeństwem wejścia na pokład, odrębnymi strefami w restauracjach czy nawet odrębną, dostępną wyłącznie dla tej grupy Klientów strefą ze SPA basenami czy restauracjami a niektórych przypadkach nawet dedykowanym ciągiem komunikacyjnym (windy).

KABINA GWARANTOWANA
Armatorzy często dają klientom możliwość decyzji czy chcą kabiny numerowane w danej kategorii czy też gwarantowane, co oznacza że kabina zostanie przydzielona do 7 dni przed rejsem lub przy zaokrętowaniu a przy rezerwowaniu możemy jedynie wybrać kategorię. W zamian za tą „ruletkę” linia oferuję że otrzymamy min. kabinę w kategorii jak zamówiona lub w wyższej bez dodatkowej dopłaty.

KABINA NUMEROWANA
Klient przy dokonywaniu rezerwacji wybiera numer i położenie kabiny na statku jednak armatorzy zawsze zastrzegają sobie możliwość zmiany numeru.

SERWIS KABINOWY
Kabiny są sprzątane 2 razy dziennie. Wymieniane są ręczniki, a na życzenie pościel. Serwis ten jest wliczony w cenę rejsu.

POSIŁKI ZAMAWIANE DO KABIN
Dostarczenie posiłku do kabiny jest to usługa dodatkowo płatna. Wyjątkiem jest wykupienie wyższego standardu kabiny, jednak obejmuje on możliwość dostarczenia bezpłatnie wyłącznie śniadania.

MINI BAR W KABINIE
Zarówno woda butelkowana, którą znajdziemy w kabinie jak i minibar są dodatkowo płatne. Wykupienie standardowego pakietu all inclusive również tego nie obejmuje.
POSIŁKI NA STATKU
Na każdym rejsie klienci mają zapewnione minimum trzy posiłki t. śniadanie lunch oraz kolacja, jednak na większości statków bufety czynne są od wczesnego rana do późnego wieczora, oferując niemalże w każdej chwili dnia możliwość konsumpcji. Godziny otwarcia poszczególnych restauracji i bufetów, grill baru, pizzerii podane są w gazetce pokładowej. W bufetach znajdują się również dystrybutory z kawą oraz wrzątkiem do herbaty, wodą do śniadania serwują soki z nalewaka. Kolacja serwowana jest zarówno w bufecie jak i restauracji a'la carte do wyboru. W restauracji nie ma dystrybutorów z napojami i każdy zamówiony napój do stolika jest dodatkowo płatny (nie dotyczy wykupionej opcji all inclusive). Na każdym statku są również restauracje tematyczne gdzie zamawiane posiłki są dodatkowo płatne.
UBIÓR NA STATKU I KOLACJE KAPITAŃSKIE
W ciągu dnia strój jest dowolny. Sugerujemy zabrać rzeczy wygodne, takie jak zwykle zabiera się na wakacje. Prosimy nie zapomnieć wygodnego obuwia, nakrycia głowy, okularów przeciwsłonecznych, stroju sportowego i kąpielowego ( na statkach są baseny). Codziennie możemy zjeść kolację w restauracji a'la carte tu wymagany jest strój wieczorowy jaki zwykle zakładamy np. do restauracji czy teatru (na statku po kolacji możemy pójść na spektakl). Dodatkowo organizowane są dwa wieczory galowe powitalny i pożegnalny wówczas goście proszeni są o wyjątkowo eleganckie kreacje. Często organizowane są również wieczory tematyczne np. wieczór biały czy włoski wtedy sugerowany jest adekwatny kolor stroju.
Informacje o zalecanych strojach na kolejne wieczory umieszczane są w gazetce pokładowej.
Jeżeli jednak nie mają Państwo na to wszystko ochoty – na statku można zjeść kolację również w bufecie gdzie można przyjąć się w luźnym stroju.
WIEK UCZESTNIKÓW
Osoby, które nie ukończyły 18 roku życia (a w przypadku niektórych linii nawet 21 lat) muszą być zakwaterowane przynajmniej z jedną osobą dorosłą w kabinie. Linie żeglugowe określają również minimalny wiek uczestników uzależniają go od trasy i długości rejsu. Jeżeli chcieliby Państwo wybrać się w rejs z niemowlęciem na etapie wyboru rejsu bardzo prosimy o podanie dokładnej daty urodzenia dziecka wówczas sprawdzimy czy może ono być jego uczestnikiem.
KOBIETY W CIĄŻY
Linie żeglugowe nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek komplikacje związane z ciążą, które wystąpią podczas trwania rejsu oraz po jego zakończeniu dlatego też kobiety, które w dniu rozpoczęcia rejsu będą po 23 tygodniu ciąży nie otrzymają zgody na wejście na statek.
UBEZPIECZENIE NA WYJAZD
W każdej rezerwacji zawarte jest ubezpieczenie turystyczne na rejs. Pakiet podstawowy obejmuje ubezpieczenie kosztów leczenia i assistance oraz następstw nieszczęśliwych wypadków. Może on zostać rozszerzony o ubezpieczenie następstw chorób przewlekłych, bagażu podróżnego, rezygnacji z imprezy turystycznej, przerwania imprezy turystycznej, a także anulacji biletu lotniczego. Obowiązkowy okres ubezpieczenia obejmuje min. czas trwania rejsu.
Dodatkowo zalecamy naszym Klientom wyrobienie karty EKUZ
OPIEKA MEDYCZNA NA STATK
Na każdym statku znajduje się centrum pomocy medycznej w razie potrzeby można skorzystać z wizyty lekarskiej jednak jest ona dodatkowo płatna a jaj koszt zwracany jest przez ubezpieczyciela po powrocie z rejsu. Przed wizytą każdą lekarską prosimy, jeżeli jest taka możliwość o zgłoszenie tego faktu do ubezpieczyciela telefonicznie lub na sms. Jeżeli zażywacie Państwo określone leki na co dzień, należy zabrać ze sobą wystarczającą ich ilość.
DOKUMENTY DO ODBYCIA REJSU
Armator określa jaki dokument jest wymagany do wejścia na statek. Na etapie dokonywania rezerwacji informujemy Klientów o wymaganiach dotyczących dokumentu tożsamości na wybranym rejsie. W zależności od trasy, armatora może być to dowód osobisty lub paszport a jego ważność to jeszcze min. 6 miesięcy licząc od daty zakończenia rejsu (dla niektórych krajów okres ten wynosi 12 miesięcy).
WIZY
Na rejsy które na trasie zawijają do USA, Chin, Indii wymagana jest wiza. Aby uzyskać wizę konieczne jest osobiste spotkanie z konsulem w Konsulacie Generalnym USA w Krakowie lub Ambasadzie USA w Warszawie (w przypadku wizy USA). Wizę Indii i Chin można zrobić osobiście lub za pośrednictwem biur pośrednictwa wizowego.
ODPRAWA CHECK-IN
Przed wydaniem dokumentów podróży (biletów) na statek konieczne jest dokonanie odprawy on-line, w tym celu wysyłamy do Państwa wszystkie szczegóły jakie są niezbędne do tej procedury. Na życzenie możemy również dokonać dla Państwa odprawy. Jeżeli wybrali Państwo rejs z polskim pilotem odprawa zawsze dokonywana jest bezpośrednio w biurze przez naszego pracownika.
DOKUMENTY PODRÓŻY
Vouchery na statek zwykle mają formę elektroniczną i przesłane zostaną na Państwa email. Bilet należy wydrukować i zabrać ze sobą do okazania w porcie do zaokrętowania wraz z dokumentem tożsamości. W biletach znajdują się również zawieszki na bagaże, którymi należy oznaczyć walizki przed oddaniem obsłudze w porcie. W przypadku braku wydrukowanego biletu – zwykłe „zapomnienie” czy zagubienie lub rezerwacja last minute - wystarczy powiadomić obsługę przy wejściu do terminala, na jaki statek Państwo mają wykupiony rejs i zostaną Państwo odprawieni na podstawie samych dokumentów tożsamości. Brak biletu w formie papierowej nieznacznie wydłuża formalności zaokrętowania.
BAGAŻ
Linie żeglugowe nie określają limitu bagażu prosimy jednak o zabranie rozsądnej ilości. Jeżeli lecą Państwo samolotem lub innym publicznym środkiem komunikacji należy dostosować ilość bagaży do wymogów przewoźnika. Bagaż musi być bezpiecznie zapakowany i wyraźnie oznaczony zawieszkami, które otrzymają Państwo wraz z biletami przed oddaniem obsłudze. Walizki zostaną dostarczone przez obsługę do kabiny. Ostatniego wieczoru znajda Państwo w kabinie zawieszki na zejście ze statku wraz z informacją o sugerowanej godzinie zejścia. Bagaże należy oznaczyć i wystawić przed kabinę zgodnie z instrukcją jaką dostarczy armator. Odcinek zawieszki z numerem seryjnym należy zachować aż do odebrania walizek.

Zalecamy nosić ze sobą w bagażu podręcznym dokumenty podróży (paszport, wizy, bilety), lekarstwa oraz cenne przedmioty.
TRANSPORT DO/Z PORTU
SAMOCHÓD
Najbardziej popularny wśród Klientów środek transportu na rejs indywidualny. Dla Pasażerów przybywających własnym autem w większości portów armatorzy oferują płatne parkingi w pobliżu portu (z transferem) lub na terminalu.

SAMOLOT
Coraz częściej wybierany ze względu na oszczędność czasu, przy tej opcji w większości portów można skorzystać z trasnferów armatora. Przed dokonaniem rezerwacji biletów na samolot prosimy o kontakt - nasi Konsultanci poinformują Państwa czy jest możliwość transferów z danego lotniska oraz czy godziny przelotów są odpowiednio dobrane do czasu postoju statku i godzin odjazdów autokaru/busa armatora.

AUTOKARAMI
Linie autokarowe oferują dojazd do wielu miejsc w Europie, Klienci najczęściej decydują się na dojazd liniami rejsowymi do portu Wenecja, ale można dotrzeć w ten sposób do wielu miast. Należy mieć na uwadze, że wybór linii autokarowych, mimo że zachęca cenowo, znacznie wydłuża drogę do portu.
ZAOKRETOWANIE
Niezależnie od wybranej opcji trasnportu należy zawsze zaplanować przybycie do portu z odpowiednim zapasem czasu. W dokumentach podróży znajdą Państwo sugerowaną godzinę odprawy, jeżeli stawią się Państwo w porcie wcześniej a stanowiska check in będą już czynne w miarę możliwości zostaną Państwo odprawieni, jednak trzeba pamiętać że bezwzględnie należy stawić się w porcie nie później niż na godziny przed planowanym wyjściem statku w morze.
ALARM PRÓBNY
W dniu zaokrętowania odbywa się alarm próbny, w którym bezwzględnie muszą wziąć udział wszystkie osoby, które weszły tego dnia na pokład. Obecność na alarmie jest potwierdzana kartą pokładową. Personel zapoznaje pasażerów z zasadami bezpieczeństwa, drogami ewakuacyjnymi oraz sygnalizacją dźwiękową.
REJS Z POLSKIM PILOTEM
Rejs z polskim pilotem – przeznaczony dla każdego kto chce w pełni cieszyć się rejsem od zorganizowanego dojazdu przez beztroski pobyt na statku aż po polskojęzyczne wycieczki w portach. Do wyboru różne terminy i trasy, każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Nieznajomość języka to żadna przeszkoda do tego aby ruszyć w rejs Twoich marzeń. Wybierz rejs z polskim pilotem i dojazdem lub przelotem - w pełni zorganizowany. Osoba pełniąca funkcje pilota na rejsie towarzyszy Państwu od momentu spotkania w autokarze lub na lotnisku przez cały rejs. Zajmuje się organizacją polskojęzycznych wycieczek fakultatywnych w trakcie kolacji siedzi z grupą przy wspólnym stoliku. Klienci którzy wykupują rejs z polskim pilotem mogą w pełni cieszyć się rejsem w każdym aspekcie od komfortowego dojazdu do portu przez polskojęzyczne wycieczki fakultatywne aż po łatwość z jaką można w towarzystwie pilota załatwić wszelkie formalności związane z wejściem, zejściem jak i wszelkimi sprawami do załatwienia na statku.
WYCIECZKI FAKULTATYWNE ARMATORA
Armatorzy proponują w każdym porcie cały szereg wycieczek fakulatywnych zróżnicowanych poziomem trudności, długością trwania itp. Wycieczki armatora odbywają się w językach angielskim, niemiecki, włoskim. Wybraną propozycję zorganizowanego przez armatora zwiedzania można dodać jeszcze przed rejsem lub na statku w biurze wycieczek schore Excursions.
JĘZYK NA STATKU
Podstawowym językiem używanym na statkach jest angielski dodatkowo można porozumieć się również w języku francuskim, niemieckim, hiszpańskim czy włoskim. Jeżeli nie rezerwujemy rejsu w opcji z polskim pilotem – na znacznej większości statków nie ma polskich rezydentów.
SPECJALNA DIETA
W restauracjach dostępne są posiłki bezglutenowe, wegetariańskie, dietetyczne, koszerne. Specjalne życzenia dotyczące posiłków należy zgłaszać w momencie dokonywania rezerwacji.
GAZETKA POKŁADOWA
Każdego wieczoru do kabiny dostarczana jest gazetka pokładowa, w której znajdują się istotne informacje dotyczące następnego dnia rejsu np.: planowane atrakcje na statku przedstawienia w teatrze, muzyka na żywo, godziny otwarcia restauracji, itp. Istotną informacją jest potwierdzenie godzin postoju w porcie, do którego statek zawinie następnego dnia oraz informacje dotyczące odwiedzanego portu i oferowanych wycieczek fakultatywnych. Gazetki wydawane są w języku angielskim, niemieckim włoskim
POSTOJE W PORTACH
Przewidywana trasa rejsu i postoje w portach mogą ostatecznie różnić się od pierwotnie założonych, ze względu na czynniki pogodowe, bezpieczeństwa lub inne armator zastrzega sobie prawo do zmiany przedstawiając trasę jako sugerowaną. Każdorazowo przed zejściem ze statku należy sprawdzić w gazetce pokładowej lub recepcji i potwierdzić czas przebywania statku w danym porcie (według miejscowego czasu). Na statek musimy wrócić min. 30 min przed planowanym wypłynięciem w morze UWAGA!! statek nie może czekać na zbłąkanych pasażerów i odpłynie w wyznaczonym czasie.
INTERNET
W dzisiejszych czasach większość z Klientów chce mieć połączenie z internetem – również na wakacjach. Statki wyposażone są w płatny dostęp do internetu udostępniając Klientom w różne pakiety w zależności od potrzeb – od najpopularniejszego wśród młodych ludzi – dostępu wyłącznie do social-media aż po pełny pakiet internetu z możliwości odbierania i wysyłania danych na własnych urządzeniach – komórkach, laptopach lub w kafejkach internetowych na statku.
ELEKTRYCZNOŚĆ
W kabinach znajdują się gniazdka o napięciu 110V lub 220V. Na niektóre statki zalecane jest zabranie w podróż specjalnych wtyczek tzw. przejściówek.
CHOROBA MORSKA
Występuje ona niezmiernie rzadko. Na statku wydawane są skuteczne tabletki w recepcji lub punkcie medycznym. Tabletek nie należy przyjmować profilaktycznie, ale wyłącznie po pojawieniu się objawów choroby.
PALENIE TYTONIU
Na statkach wyznaczone są specjalne miejsca dla palących na pokładach zewnętrznych, wewnątrz statku można palić tytoń jedynie w kasynie oraz pokoju cygar.
ALL INCLUSIVE
Na większości statków napoje alkoholowe oraz bezalkoholowe butelkowane lub puszka oraz napoje do kolacji w restauracji a'la carte są dodatkowo płatne. Dla zupełnego komfortu można wykupić pakiet All inclusive działający 24h/dobę we wszystkich restauracjach. Każda linia ma inne pakiety do wyboru z bardzo różnorodnymi cenami. Zasada jest jedna – jeżeli decydujemy się na pakiet All inclusive konieczne jest wykupienie go przez wszystkie osoby zakwaterowane w jednej kabinie. Pakiety dla dorosłych i dzieci oczywiście różnią się ceną jak i produktami jakie są w ramach pakietu dostępne. Linia Pullmantur oraz NCL (dla wybranych typów kabin) oferuje swoim gościom rejsy w formule All inclusive w cenie rejsu. Linie żeglugowe wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów coraz częściej oferują też pakiety z góry wliczone w cenę kabiny. W większości kabin typu Apartament czy Suite napoje są już zawarte w cenie rejsu.
NAPIWKI – OPŁATA SERWISOWA
Napiwki (opłata serwisowa) to wynagrodzenie dla szeregowej załogi statku: stewardów, kelnerów, osób obsługujących serwis bagażowy i kabinowy. Tradycją morskich wycieczek jest wręczanie napiwków załodze statku. Dla Państwa komfortu i wygody poszczególne firmy sugerują w swoich warunkach wysokości kwot napiwków. Napiwki rozdzielane są pomiędzy członków załogi za obsługę kabiny i obsługę kelnerską przy posiłkach. Na większości statków kwota napiwków jest automatycznie doliczana do Państwa rachunku. Napiwki za serwis w barach są doliczane automatycznie do każdego rachunku. Napiwki są obowiązkowe dla wszystkich linii.
PŁATNOŚĆ NA STATKU
Na statkach obowiązuje bezgotówkowy system opłat. Pasażerowie otrzymują karty elektroniczne, które są kartami identyfikacyjnymi oraz kartami płatniczymi (na niektórych statkach również "kluczami" do kabin). Należność reguluje się ostatniego dnia rejsu w banku, gotówką (wpłata depozytu pierwszego dnia rejsu) lub kartą kredytową na podstawie zbiorczego rachunku. Najczęściej honorowane karty to VISA, Eurocard, Mastercard, American Express lub Diners. Karty kredytowe należy zarejestrować zaraz po zaokrętowaniu. Prosimy zaopatrzyć się w waluty krajów, będących na trasie rejsu.
UDOGODNIENIEA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Na pokładzie znajdują się kabiny wyposażone i specjalnie przystosowane dla osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej. Osoby, które potrzebują taką właśnie kabinę mogą poprosić o to w momencie rezerwacji. Kabiny te są większe i oferują więcej przestrzeni dla osób ograniczonej sprawności ruchowej również węzeł sanitarny ma odpowiednie rozwiązania. Wszystkie pokłady, miejsca publiczne i przejścia zostały zaprojektowane tak, aby były jak najbardziej dostępne dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Na wielu statkach znaki brajlowskie umieszczone są w miejscach publicznych, w windach i na wejściu do kabiny, wszystkie statki mają takie wskaźniki pokładowe w ciągach komunikacyjnych i dostępnych miejscach publicznych na pokładzie. Ze względów bezpieczeństwa, goście z niepełnosprawnością słuchu muszą podróżować z opiekunem. Pasażerowie z niepełnosprawnością słuchu częściowych mogą podróżować samodzielnie, tylko wtedy, gdy zwracają się o instalację zestawu TDD System w swojej kabinie. Jest możliwość podróżowania w towarzystwie odpowiednio przeszkolonych i certyfikowanych psów przewodników jest to dozwolone na pokładzie większości statków, przy założeniu, że są one w dobrym stanie zdrowia i posiadają wszystkie niezbędne dokumenty do zejścia w krajach odwiedzanych podczas rejsu.
USŁUGI NA POKŁADZIE
Fryzjer, solarium czy korzystanie z salonów SPA czy masaży jako usługa dodatkowa jest odpłatne. Dotyczy to również usługi prasowania i prania rzeczy osobistych klienta.
WYOKRĘTOWANIE
Szczegółowe informacje o wyokrętowaniu znajda Państwo w gazetce pokładowej dostarczonej do kabiny ostatniego wieczoru. Na dzień przed wyokrętowaniem należy uregulować swój rachunek. Oznaczony zawieszką bagaż powinien być wystawiony przed kabinę - dokładną godzina będzie w informacjach armatora a obsługa statku znosi Państwa bagaż do hali terminala. Zawieszki należy oczywiście opisać swoimi danymi przed oddaniem obsłudze.
Zapisz się na newsletter i na bieżąco otrzymuj oferty na
najlepsze rejsy, okazje i promocje
Twoja przeglądarka jest przestarzała!

Zaktualizuj swoją przeglądarkę, aby poprawnie wyświetlić tę stronę. Zaktualizuj przeglądarkę już teraz